W grze Counter-Strike wyróżniamy kilkanaście typów map. Sa także nie standardowe typy rh_ ka_ czy st_ . Ja zajme się tymi znanymi i będącymi na każdym serwerze.
aim_ (Combat/Skill) Bardzo małe mapki, na których bronie leżą na ziemi i chodzi tylko o zabicie przeciwnika.
as_ (Assassination/VIP) Mapy te polegają na ucieczce jednego V.I.P.'a w którym jest jeden gracz z drużyny CT. V.I.P. dostaje tylko USP, 100 HP i 200 kamizelki, niestety nic nie kupuje. Drużyna CT jest zmuszona do obrony tej osoby, a TT ma za zadanie zabicie go. Kolejnym utrudnieniem jest to ze CT ma all bronie, a TT ma ograniczenia.
awp_ (Sniper War) Mapy na otwartej, czasem szerokiej przestrzeni polegające na strzelaniu bronią snajperską typu AWM lub AWP.
cs_ (Hostage Rescue) Drużyna CT ma za zadanie uratowanie zakładników, polega to na zabraniu ich z respa TT na swój (zwykle CT). Terroryści mają oczywiście na celu uniemożliwienie odbicia zakładników.
de_ (Bomb/Defuse) Zadaniem terrorystów jest podłożenie bomby na BS (bomb site, zwykle A i B) oraz pilnowanie aby CT jej nie rozbroili. Anty-Terroryści nie mogą dopuścić do podłożenia bomby,ale także mogą rozbroić ja za pomocą DK (Defuser Kit)
fy_ (Fight Yard) Mapy te są bardzo podobne do mapek tylu aim_ , ponieważ także są bardzo małe. Znacząca różnica jest ilość przeszkód, miejsca oraz trudności mapy.
gg_ (Gun Game) Mapa pod GunGame Mod. Respimy się na całej mapie.
he_ (Grenade War) Na tych mapach jedyną bronią są granaty wybuchowe HE.
ka_ (Knife Arena) Na tym typie walczy sie tylko nożami (Knife).
sj_ (Soccer Jam) Mapy na których gra się w piłkę nożną.
surf_ (Surf Style) Mapy po pochyłych scaniach do surfowania.
tr_ (Training) Mapy do ćwiczeń, strzelnice, tarcze.
zm_(Zombie Maps) Nadają się one tylko do Zombie Moda. Zazwyczaj dużo skrzynek, miejsc do schowania.
|