Typ mapy: ka_ Rozszerzenie skrótu: Knife Arena (ang. "Arena noży"). Cele: Typowe dla "fun map" - zabić przeciwników. Tym razem z noża. Znane mapy: ka_dust, ka_matrix, ka_jailfight. Polskie mapy: ka_tournament, ka_colloseum_mgk
Opis: Mapy są stosunkowo małe, dość szczegółowe i ładnie wykonane (w większości przypadków - jeżeli traficie na jakiś bubel, to nie jest powiedziane, że takowy nie istnieje). Gracze rodzą się najczęściej z kevlarem i tylko nożem. Później idzie już z górki.
Typ mapy: rh_ Rozszerzenie skrótu: Revolver Helden (niem. Rewolwerowy Bohater). Cele: Zabić przeciwnika przy pomocy dostępnych środków. Znane mapy: rh_texas, rh_gringo, rh_canyon (w sumie tylko te trzy). Polskie mapy: brak :(. Opis: Rzecz dzieje się na dzikim zachodzie, gracze uzbrojeni w długą lufę scout'a i rewolwery (w tej roli dual berenta i glock). Dzielni zastępcy szeryfa muszą rozprawić się z bandą agresywnych złodziei bydła. Obok odgłosów beretty da się usłyszeć grające w barze pianino i dźwięk tłuczonych butelek. Nieliczni zobaczą grabarza biorącego numery ze zwłok :D Naprawdę miłe oderwanie od azteca. Swoją drogą myślałem nawet nad przerobieniem westwood-a na rh_, i chyba będę musiał spytać Nippera o pozwolenie na wykonanie tej operacji. No chyba, że sam zechce się tym zająć :).
Typ mapy: pa_ Rozszerzenie skrótu: Prepared Assault (ang. Przygotowany szturm). Cele: Różnie - niekiedy podłożyć bombę, a niekiedy uwolnić zakładników. Znane mapy: pa_fact, pa_infiltration, pa_transport. Polskie mapy: brak :(. Opis: W zależności od intencji mappera albo mamy do czynienia z bombą, albo z zakładnikami. Co zatem wyróżnia te mapy od cs_ i de_? Odpowiedź jest bardzo prosta. Nie walczą tutaj ze sobą fundamentaliści z Bliskiego Wschodu przeciwko powołanym przez Davida Stirlinga brytyjskim oddziałom SAS. Na tych mapach słabo uzbrojony miejscowy gang próbuje wysadzić mały magazyn, a niewiele lepiej uzbrojona lokalna policja (czy nawet powiatowa) musi się z marginesem zmierzyć. Dokładniej? Słabe uzbrojenie obu drużyn, niewielki obszar działania, jedna z drużyn dokonuje szturmu na - najczęściej jeden - budynek, gdzie albo podkłada C4, albo ratuje zakładników. Koncepcja na mapę bardzo fajna, niestety mapek jest niewiele, a najbardziej do wzoru pasuje pa_fact. Być może ktoś z was zrobi mapkę tego typu?
Typ mapy: st_ Rozszerzenie skrótu: Stupid map (ang. durna/głupia mapa). Cele: Zabić przeciwnika. Czasami jest miejsce na c4. Znane mapy: st_golfpro, st_bulldozer, st_pacman. Polskie mapy: brak :(. Opis: W zasadzie są to chyba mapy robione od niechcenia. Nie zawsze mają prefiks st_, zamiast tego jest po prostu nazwa mapy bez niczego. Praktycznie na każdej z nich mamy wolną rękę przy zakupie broni, dodatkowo mamy trochę udziwnień - np. w postaci pojazdów mających nam pomóc w rozgrywce. Generalnie chodzi o to, żeby jak najbardziej udziwnić rozgrywkę - czasem znajdziemy się w zamkniętym sektorze więzienia, gdzie psychodeliczne mrugające światła tak utrudniają grę, że nie wiemy kto jest kto, innym razem znajdziemy się na polu golfowym gdzie też ni z tego ni z owego toczy się wojna między CT a T, a na kolejnej mapie latamy samolotami i staramy się nie wypaść - jednym słowem - wariactwo, takie jest główne założenie, i najczęściej jest spełnione :).
Typ mapy: dm_ Rozszerzenie skrótu: Death Match (ang. Śmiertelny mecz) Cele: Zabić przeciwnika. Znane mapy: dm_keikutin, dm_grayscale, dm_sewers. Polskie mapy: brak :(. Opis: Mapy stosunkowo niewielkie, bez zbyt skomplikowanej budowy - niekiedy wzorowane na mapach z multiplayer-a half-life-a. Zazwyczaj respy porozrzucane są po całej mapie - co w sumie jest logiczne w przypadku DM - jednak nie jest to regułą, zazwyczaj brak buyzone (i tak kupowanie jest zablokowane przez plug-in) i … sieczka :D Wśród map dm_ znajdą się też takie, które są nastawione na konkretną broń (np. awp, deagle, m3), jednak broń może być jedynie zasugerowana przez autora, bo plug-in pomija blokowanie broni przez byty mapy :).
Co do DM to jeszcze taka ciekawostka - nieco ponad miesiąc temu (dokładnie to 16.09.07) Rosyjski mapper, Phantomas stworzył dm_drawnmp. Mapa nie jest duża, ale dość ciekawa. Podzielona jest na dwa respy (jak wspomniałem - rozrzucenie graczy nie jest regułą na tych mapach) i równie dobrze mogłaby być aim_-em czy mapą fy_ (pogadam z nim na ten temat). Na co warto zwrócić uwagę na tej mapie? Na nic innego jak tekstury, które zostały wykonane w bardzo ciekawy sposób - otóż są one narysowane ołówkiem na kartce :). W grze wygląda to naprawdę świetnie - miłe dla oka jasne odcienie szarego koloru i bardzo ciekawa konstrukcja jak i detale na mapie dają razem coś bardzo "innego" i ciekawego. Polecam.
|